بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بوت استرپ چیست؟ فرشته برنامه نویسان در برنامه نویسی

بوت استرپ چیست؟ فرشته برنامه نویسان در برنامه نویسی

لطفا یک قاب عکس یا اسکلت بندی ساختمان را تصور کنید. کاری که این دو انجام میدهند چیست؟

هر دوی این ابزارها، کمک میکنند که محتویات داخل آن‌ها، ساختار منظم‌تر و بهتری داشته باشند!

اگر بخواهیم بگوییم که فریم ورک چیست ، میتوانیم بگوییم که فریم ورک ها در برنامه نویسی نیز دقیقا همینکار را برای ما انجام میدهند. یعنی کمک میکنند تا ما کدنویسی راسریع‌تر، بهتر، منظم تر و با تمرکز بیشترانجام دهیم.


تعریف Framework در برنامه نویسی:


Framework ها چهارچوب و ساختار های کدنویسی هستند که توسط بهترین برنامه نویسان جهان بصورت مجموعه‌ای از کدها، ابزارها و… ارائه شده‌اند که تنها یک هدف دارند: برنامه نویسی را برای برنامه نویسان راحت‌تر و سریع‌تر کنند. شما با استفاده از Framework ها میتوانید با سرعت، کیفیت و دقت بیشتری اقدام به توسعه محصولات نرم‌افزاری کنید


به نظر شما چرا باید از فریم ورک ها استفاده کنیم؟


چرخ را از اول نمیسازید یعنی امکانات بسیار زیادی در فریم ورک ها تهیه و برنامه نویسی شده است که باعث میشود شما کارهای روتین و ابتدایی یک پروژه را رد کنید و مستقیم به سراغ انجام کارهای اصلی پروژه بروید پس فریم ورک ها باعث میشوند تا:

بسیاری از امکانات از قبل در فریم ورک ها وجود دارند.

بالا رفتن تمرکز شما بر روی خود پروژه به دلیل دارا بودن بسیاری از قابلیت ها در وجود خود.

امکان استفاده‌ی مجدد از کدها یا اصطلاحا reuse کردن کد ها.

همه مقدمات در فریم ورک ها برای شما اماده است که تمام تمرکز خود را بر روی منطق اصلی کدتان بزارید و به هیچ چیز دیگری فکر نکنید به همین خاطر سرعت کدنویسی شما بیشتر میشود.


معرفی یک فریم ورک قدرتمند برای html css


نام این فریم ورک بوت استرپ است. bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و طراحی سایت ریسپانسیو را که شامل دستورات HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای نمایش دکمه ها، فرم ها و سایر المان های مورد نیازیک طراحی وب می باشد را دراختیار ما قرار میدهد.

پس اگر برایتان مهم است که سایت شما در صفحات مختلف درست نشان داده شود تا کاربر مجبور نباشد از بزرگنمایی برای خواندن مطالب و المان ها استفاده کند بهتر است فریم ورک بوت استرپ(Bootstrap) استفاده کنید.


از مزایای بوت استرپ چه میدانید:


صرفه جویی در زمان

سازگاری با انواع مرورگرها

جلوگیری از تکرار بین پروژه ها

استفاده آسان

طراحی سایت کاملا واکنش گرا

متن باز بودن


تحولی در ستون بندی صفحات با آخرین نسخه Bootstrap چیست:


مهم ترین تغییر در نسخه 4 این فریم ورک استفاده از Flex در ستون بندی هاست. شما می توانید با استفاده از این قابلیت، المان ها و ستون هایی طراحی کنید که ابعاد آنها براساس سایر محتوای موجود در صفحه تعیین شود.


آشنایی بیشتر با قابلیت Flex:


در واقع شما با استفاده از این کار می توانید سهم هر المان از فضا را مشخص و فضای باقی مانده را بین سایر المان ها تقسیم کنید؛ پس می توانیم آزادی عمل بیشتری داشته باشیم و نحوه نمایش نسخه موبایل را متناسب با سایز صفحه پیش بینی کنیم.


امکانات بوت استرپ چیست:


شاید هنوز هم با امکانات و توانایی های Bootstrap بخوبی آشنا نشده باشید و یا دقیقا متوجه کاربرد آن نشوید. در این بخش کمی ساده تر امکانات و توانایی های آن را بررسی خواهیم کرد.

بزرگترین مشکل طراحان وب و کدنویسان قدیمی، ایجاد ظاهری زیبا و مناسب است! بله دقیقا مشکل اساسی اینجاست. اصول کدنویسی و ایجاد زیربنا و ساختار مناسب برای یک سایت بسیار مهم و پیچیده است ولی نمایش صحیح خروجی کار و ایجاد یک فضای کاربرپسند نیز اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.


Bootstrap قصد دارد که خلاء میان طراحی و کدنویسی را از میان برداشته و کدنویسان را ترغیب به استفاده از طراحی های پیش فرض و استاندارد نماید. به همین منظور دستورات CSS و توابع jQuery مورد نیاز را برای شما فراهم کرده است تا شما بتوانید با استفاده از دستورات پیش فرض و رعایت اصول متناسب با طراحی Bootstrap زمان راه اندازی یک پروژه را تا حد زیادی کاهش داده و خروجی آن را متناسب با استانداردهای روز دنیا پیش ببرید.


اگر طراحی سایت را به آشپزی تشبیه کنیم، کدهای HTML همانند دستورالعمل پخت غذا است که خروجی مورد نظر شما را از مواد اولیه ایجاد میکند. دستورات CSS شباهت زیادی به نحوه کشیدن غذا در ظرف و نحوه ارائه آن در سفره دارد! خوشمزه ترین غذای دنیا نیز اگر در ظرف پلاستیکی و بصورت نامناسب سرو شود ممکن نیست که رضایت افراد را جلب کند ولی ارائه مناسب و زیبای یک غذای ساده میتواند اشتهای سخت گیرترین افراد را نیز برانگیزد.


جمع بندی:


حتما الان با خود میگویید میخواهم فریم ورکی برای خودم بنویسم تا نیازهایی را که دارم برطرف کند اما شما میتوانید به جای نوشتن یک فریم ورک از صفر، فریم ورکی را انتخاب کنید که تطابق زیادی با نیازهای شما داشته باشد و بتواند آنها را به خوبی برطرف کند. بجای اینکه وقت بگذارید و بخواهید یک فریم ورک را از صفر بنویسید ، یک فریم ورک مناسب برای پروژه‌ خود انتخاب کنید. با اینکار زمان را ذخیره میکنید و روی کارهای مهم‌تری می گذارید که نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده