بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهارت و ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری HTML و CSS

مهارت و ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری HTML و CSS

اولین قدم هایی که هر کسی باید در برنامه نویسی تحت وب بردارد یادگیری html css و جاوا اسکریپت است. این ها ابزارهایی هستند که برای گذشته، حال و آینده کاربرد دارند.

برنامه نویسی تحت وب، امروزه به موضوع مهمی تبدیل شده و برای مدت زمان زیادی هم مهم باقی خواهد ماند که همه روزه دچار تغییرات عظیمی می شود. از نخستین روزهای ظهور اینترنت تا همین امروز ، شاهد تغییر و پیشرفت های عظیمی در تکنولوژی وب بوده ایم .


تعریف برنامه نویسی تحت وب


یک برنامه کاربردی تحت وب، برنامه ای است که در مرورگر رندر شده و از طریق مرورگر توسط کاربر قابل دسترسی باشد. به سادگی می توان گفت زمانی که حساب بانکی خود را بررسی می کنید یا یک پست در فیس بوک میسازید و بسیاری از موارد دیگر، همه اینها نمونه هایی از برنامه های کاربردی تحت وب هستند. شما یک مرورگر وب را باز کرده و به یک URL خاصی می روید و یک برنامه کاربردی کاری کامل دریافت می کنید. امروزه حتی می توانید برنامه های پیشرفته ای در وب را مانند برنامه های ویرایش صدا و تصویر، نقاشی، ضبط، بازی، پردازش کلمه را پیدا کنید. آنها همه در وب هستند و همه از طریق مرورگر قابل دسترسی می باشند.


چطور می توانم یک برنامه کاربردی بسازم؟


مانند هر رشته دیگری ، برنامه نویسی تحت وب اصطلاحات و ابزارهای خاص خود را دارد و با قوی تر شدن تکنولوژی ، پلتفرم ها ، زبان ها و ابزارهای جدید، سطح برنامه نویسی هر روز افزایش می یابد. اما در طول سال هایی که گذشت و احتمالاً در سال های آینده ، سه ابزار و مهارت ضروری وجود دارند که مبنای هر برنامه نویسی تحت وب هستند : HTML، CSS و JavaScript که در ادامه به آنها می پردازیم.


HTML چیست


HTML یک زبان نشانه گذار توسط Tim Berners-Lee در اواخر دهه 1980 است و حاوی داده هایی است که می گوید مرورگر چه چیزی را و چگونه نشان دهد.


CSS چیست


HTML با مجموعه ای از توانایی های بسیار متنوع برای طراحی صفحه همراه می باشد. برای داشتن یک صفحه وب با ظاهر واقعی ، از CSS استفاده می کنیم CSS حاوی قواعدی است که ظاهر صفحه را کنترل کرده که می تواند کارهای بسیاری را انجام دهد. ما می توانیم فونت، اندازه، ظاهر ، رنگ پس زمینه ، تصاویر ، سایه ها ، فواصل را تغییر دهیم.


جاوا اسکریپت چیست؟


جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که در اواسط دهه 1990 ابداع شد و هدف اصلی آن فعال کردن قابلیت های ساده از طریق HTML بود. به عنوان مثال، اگر یک فرم HTML بسازیم که در آن کاربر نام خود را وارد کند ، می توانیم از کد JS برای اعتبارسنجی ورودی استفاده کنیم. در طول سال ها و به خصوص در دهه گذشته ، JS از یک زبان ساده، به موجودی تنومند که هر جنبه ای از وب را کنترل می کند ، تبدیل شد.


ابزارهای اولیه یک برنامه نویس وب


به عنوان اولین ابزار، باید اتصال اینترنت خوبی داشته باشید که سرعت مناسب داشته باشد و در فعالیت های مختلف بتواند همپای کارهای شما باشد.

شما به یک رایانه نیاز دارید که با Windows یا Linux یا Linux یا UNIX یا Macintosh یا هر سیستم عامل دیگری کار کند.

جدا از اتصال اولیه اینترنت، به یک سرور وب نیاز دارید تا تمام فایل های مربوط به وب سایت خود را در آن قرار دهید لذا لازم است که به خرید فضا بر روی یک وب سرور اقدام کنید.


و اما ابزارهای برنامه نویسی برای یک برنامه نویس وب


ویرایشگر متن


ویرایشگر متن مهم ترین ابزاری است که یک توسعه دهنده و برنامه نویس وب به آن احتیاج دارد. اگر از Windows استفاده می کنید ، می توانید به عنوان ویرایشگر متن از notepad آن به عنوان ویرایشگر متن استفاده نمایید. یا اگر از Linux / Unix استفاده می کنید ، ویرایشگر vi یکی از ویرایشگرهای خوبی است که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در حقیقت به این دلیل به ویرایشگر متن احتیاج دارید تا بتوانید صفحات HTML ، PHP یا ASP یا هر ویرایش دیگری را بنویسید.


مرورگر وب


برای دیدن نتایج فایل های HTML به یک مرورگر وب احتیاج دارید؛ بنابراین باید Internet Explorer یا Firefox و غیره را در رایانه تان نصب داشته باشید.


ابزارهای نوشتن و تالیف وب


اگر نمی خواهید از ویرایشگر متن ساده برای ویرایش فایلهای HTML استفاده کنید ابزارهای دیگری نیز برای آن موجود هستند که البته به آن ها ابزارها ویرایشگر HTML نیز گفته می شود. FrontPage و Macromedia Dreamweaver مایکروسافت هر دو ویرایشگر بصری (HTML (WYSIWYG و ویرایشگر کد منبع HTML هستند. این ویرایشگران به شما کمک می کند تا صفحات HTML خود را به سرعت تغییر دهید.


کلام آخر:


خب دوستان ما مهارت ها و ابزارهای اولیه برای یادگیری html css را به شما معرفی کردیم. حال به عنوان پایان بحث امروز، می خواهیم شما را با یکسری از ابزارهای آنلاین کد نویسی css آشنا کنیم.


ابزارهای آنلاین css:


EnjoyCSS


با استفاده از این ابزار می‌توانید عناصر خود را با یک UI ساده طراحی کنید و خروجی CSS به شما عرضه می‌شود. همچنین موجب تسهیل فرایند کارها به میزان زیادی و صرفه‌جویی در زمان و تلاش برای ایجاد استایل‌های پیچیده CSS می‌شود. بدین ترتیب برای ساخت CSS پیچیده نیاز به داشتن درک عمیقی از این زبان نیست.


CSS Arrow Please


با کمک این ابزارمیتوانید کدهایی طراحی که باکس‌های خاص که فلش‌هایی در اطراف خود دارند، ایجاد کنید. با این که نوشتن چنین کدی از صفر کار بسیار دشواری محسوب می‌شود، اما با بهره‌گیری از این ابزار این کار در طی چند کلیک انجام می‌یابد. زمانی که کد را به دست آورید، می‌توانید با کمی تغییرات مانند افزودن سایه و غیره آن را مطابق میل خود بسازید.


CSSmatic


این وب‌سایت ‌یک ابزار همه‌کاره است که امکان اجرای کارهای زیر را فراهم می‌سازد:

  • تولید گرادیانت: با استفاده از چند رنگ و همچنین نقاط مات، می‌توانید گرادیان‌های زیبایی خلق کنید.
  • شعاع حاشیه: این امکان بسیار آسان است و موجب صرفه‌جویی زمانی زیادی می‌شود. به این ترتیب می‌توانید همه حاشیه‌ها را به صورت هم‌زمان تغییر دهید.
  • بافت نویز: الگوهای پس‌زمینه ظریفی را با استفاده از پیکسل‌های کثیف و نویز ایجاد کنید و رنگ و مقادیر را تغییر دهید تا نتیجه را به صورت هم‌زمان ببینید.
  • سایه باکس: تغییرهای شعاع تار شدن، تغییرهای رنگ، و اندازه سایه جز مواردی هستند که برای ساخت یک سایه زیرین عالی باید به صورت یک‌جا تغییر دهید.

همه این امکانات در یک UI ساده و سرراست قرار گرفته‌اند و از این رو این یک ابزار کاربردی و مهم محسوب می‌شود.


Patternizer و Patternify


Patternizer و Patternify دو ابزار هستند که امکان ایجاد الگوهای زیبایی را در یک رابط کاربری مناسب با CSS فراهم می‌سازند. به کمک این ابزارها، می‌توانید الگوهای جالبی بسازید که به سهولت در وب‌سایت پیاده‌سازی می‌شوند و مستقیماً در CSS نوشته شده‌اند.


امیدوارم که مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده