مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کاربردی ترین فریم ورک های css

معرفی کاربردی ترین فریم ورک های css

ما در نوشته بوت استرپ چیست درباره خود فریم ورک صحبت کردیم و گفتیم که فریم ورک چیست. حالا میخواهیم درباره کاربردی ترین فریم ورک های css استفاده کنیم.

همان طور که میدانید در دنیای طراحی وب سایت ها، فریم ورک های فرانت اند یک پکیج ساخته شده از فایلها و کدهای استاندارد شده هستند مثل (HTML , css, JS, . . .) وهدف فریم ورک چیزی جز فراهم کردن یک ساختار مشترک برای برنامه نویسان نیست که مجبور به دوباره کاری نباشند و بتوانند از کدهای ارایه شده چندین بار استفاده کنند. استفاده از فریم ورک بخشی از کارها را کمتر کرده و باعث صرفه جویی در زمان شده است.


نحوه انتخاب یک فریم ورک:


در انتخاب یک فریم ورک مناسب مواردی هستند که توجه به در انتخاب یک فریم ورک مناسب حائز اهمیت است:


نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام مطلب مرتبط نحوه پین ​​کردن پست ها در اینستاگرام

سرعت راه اندازی: راه اندازی برخی از آنها بسیار ساده است و لی برخی از آنها به زمان بیشتری برای پیکربندی نیاز دارند.

سهولت: درک برخی از فریم ورک های فرانت اند پیچیده بوده و نیاز به تلاش زیادی دارد، در مقابل کار با برخی از آنها ساده و راحت هستند.

امکانات: برخی از آنها پیچیده تر از دیگری هستند و گزینه های بیشتری را ارایه می دهند.

 قابلیت ترکیب شدن با سیستم های دیگر

پشتیبانی طولانی مدت


کاربردی ترین فریم ورک های CSS:


Bootstrap


یکی از فریم ورک های قدرتمند bootstrap است. این فریم ورک توسط متخصصین Twitter ساخته شده و به دلیل قابلیتهای زیادی که دارد از رایج ترین فریم ورک هایی است که امروزه در طراحی های واکنش گرا از آن استفاده می شود. Bootstrap دارای گرید ۱۲ ستونه است که با سیستم های دسکتاپ و دستگاه های موبایل سازگاری خوبی دارد. البته بهتر است این را بدانید، در بوت استرپ سه تکنولوژی HTML، CSS و جاوا اسکریپت در کنار هم قرار گرفته‌اند که به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید از آنها در پروژه خود استفاده کنید. یعنی اگر با HTML و CSS آشنایی داشته باشید، یادگیری بوت استرپ بسیار آسان خواهد بود.


Foundation


این فریم ورک بر اساس پردازنده CSS قدرتمندی به نام Sass، ساخته شده است و به Foundation این قابلیت را می دهد که بسیار انعطاف پذیر باشد؛ بطوری که بتوان تمام جزییات را در آن تغییر داد. فاندیشن در بازار فریم ورک‌های فرانت اند، رقیب اصلی و سرسخت بوت استرپ محسوب می‌شود. یک فریم ورک اوپن سورس و رایگان برای طراحی واکنش گرا رابط کاربری، که کامپوننت‌های آماده فراوانی در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهد. می‌توانید داخل این سیستم عرض عناصر صفحه را با % نشان دهید یا از مدیا کوئری‌ها استفاده کنید. به این ترتیب دیگر مهم نیست دستگاهی که سایت شما را نشان می‌دهد آیفون، بلک بری یا حتی یک تلویزیون هوشمند باشد. در هر حالت اندازه‌ها به درستی تغییر می‌کنند.


Skeleton


Skeleton یک فریم ورک بسیار زیبا و مناسب برای طراحی های ویژه دستگاه موبایل است. Skeleton یک مجموعه کوچک از فایل های CSS است که علاوه بر سبک بودن قادر است در هر اندازه ای از مانیتور بدون مشکل به نمایش درآید.


UIKit


یک فریم ورک سبک و ماژولار که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بالا ظاهر سایت خود را بسازید و چون از پیش پردازنده‌های Sass و Less استفاده کرده، ساختار خوبی دارد که به خوبی قابل توسعه است. اگر دوست ندارید رابط کاربری شما تکراری باشد و شبیه به سایت‌های دیگر شود، UIKit به کمک Themeها این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد تا ظاهر اختصاصی خودتان را طراحی کنید. این فریم ورک هماهنگی خوبی با وردپرس دارد و توصیه می‌کنیم توسعه دهندگان وردپرس از آن استفاده کنند. 


Semantic UI


یکی از این فریم ورک‌هایی که به شما کمک می‌کند به جای اینکه تمام عناصر سایت را از اول بسازید، از کامپوننت‌های آماده استفاده کنید. کدهای این فریم ورک بسیار خوانا هستند به همین دلیل خطایابی در آن راحت است و به خوبی با سایر فریم ورک‌ها مثل React یا Angular ادغام می‌شود.


کلام آخر:


ما سعی کردیم مطرح ترین فریم ورک های css را به شما معرفی کنیم و بی شک فریم ورک های بسیاری در این حوزه وجود دارد که می توانید در قسمت نظرات برای ما به اشتراک بگذارید. 


دوستان اگر به دنبال یک سایت تمرین برای html، css و جاوا اسکریپت هستید از سایت W3school غافل نشوید و به جرات میتوان گفت بهترین سایت برای تمرین کد نویسی با این سه زبان است. موفق باشید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده